lørdag 3. desember 2011

Adventstid


Da er vi inne i adventstiden, og jeg venter mest på at solen skal snu, slik at dagene blir lysere og været bedre. I det siste har det vært et forferdelig vær, med veldig mye vind og nedbør, i forskjellige slag. Ikke mye vær å gå tur i. Da er det fint å sitte inne med stearinlys og litt te og kose seg. Tiden går fort, og snart er det jul. I år skal den feires hos oss, det gleder vi oss til. Jeg liker tiden rundt jul, men synes kanskje det er litt vel mye julehysteri... For meg handler julen om kos og god mat, og i mindre grad i gaver og stress.

Denne helgen er mannen i huset på julebordcruise med jobben, og meg og Theo er alene hjemme. Det har gått fint, men han er ikke så flink til å sove når jeg har bestemt at han skal sove! Så da blir det ofte ikke slik jeg hadde planlagt. Theo is the boss!

I det siste har vi, dessverre, ikke vært flinke nok til å gi ham tåteflaske, så nå vil han ikke! Og det er bare irriterende! Jeg vil jo gjerne ha litt fri innimellom, men det er vanskelig hvis han kun vil drikke fra pupp. I dag har jeg kjøpt en ny tåteflaske med en annerledes smokk, håper den gjør susen...vi skal øve, øve, øve.... Dvs, mannen i huset skal få gi, for meg forbinder jo han (ja, Theo!) bare med pupp...

Roen har nå senket seg i huset, stearinlysene er tent og nå skal ukens aviser leses. Så gleder vi oss til i morgen til å åpne den kjempeflotte julekalenderen som tanten til Sveinung har laget til Theo. Så langt har han fått en lekebil, en biteleke og noen flotte tøfler. Vi koser oss hver morgen, og Theo hjelper til med å åpne så godt han kan!

1 kommentar:

  1. Så koselig at Theo har fått julekalender alt :) Kjenner godt den med flaskeøvingen, for det er jaggu godt å kunne overlate et måltid til far i huset av og til :)

    SvarSlett