onsdag 16. november 2011

Vinteren kommer...


I dag skulle vi egentlig på babysang på Bergen kulturskole, men siden vi bare har klart å få vinterdekk på én av bilene, tok Sveinung denne til jobb. Busser passer dårlig for å rekke noe som helst på dagtid herfra, så da tok vi det bare helt med ro i dag! Theo har sovet tre gode lurer og har vært i strålende humør! Vi har gått en lang tur, og det var kaldt! For mammaen! Theo er så godt pakket inn med ullklær og kjeledress, hals og lue, sittende godt inntil meg...nei, han har det godt! Men jeg frøs på ørene og hendene...på tide å finne frem votter og lue. Det var frost mange steder på fortauet da vi var ute og gikk, og det fikk meg til å tenke at det er på tide å ikke bare finne frem lue og votter, men også noe jeg ikke klarte meg uten sist vinter, nemlig broddene mine! Da jeg gikk turer som gravid var jeg livredd for å falle, og gikk stort sett med brodder hvis det var glatt. Nå bærer jeg jo fremdeles når vi går tur, dog utenpå magen. :-) Tror broddene kommer til å bli mye brukt i år også. Tuslet litt rundt i hagen og så at grønnkålen min har frøset til litt i natt...men det gjør heldigvis ingenting. Grønnkålen blir nemlig nesten bedre av å litt nattefrost. Så da kan den fremdeles brukes. Men det er ingen tvil om at vinteren er rett rundt hjørnet...

I kveld er det sjarmtrollparty hos en venninne, det er, hvis jeg har forstått det riktig, som et tuperware-party, bare med barneleker. Jeg gleder meg!

Da er det bare å vente på at Theo skal våkne fra luren sin, før det er litt lek og kos, litt bading, litt mat og så litt soving igjen. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar